15 dagar kvar och Sonja fick sin välförtjänta Rockbjörn! :-)

GRATTIS!
Sonja, Måns och The Ark 



Det måste väl vara rekord med Tre Rockbjörnar till 2007-års Melodifestivalartister.  Jag tolkar det som ett bevis på att Melodifestivalen satsar på hög kvalité. Hur blir det om ett år när Rockbjörnarna ska fördelas igen, går det att slå årets rekordet?


Roligast var att Sonja som inte fick någon Grammis, nu tilldelades Rockbjörnen som "Årets Svenska kvinnliga artist" Jag har med glädje följt hennes utveckling som artist från det att hon vann talangtävlingen
Schlagerfeber 2004. Så på bara fyra år har Sonja gått från klarhet till klarhet, och trots sina långa ben och höga klackar lyckats hålla båda fötterna på jorden ;-)
Nedan några av mina bilder från Sonjas "Musikresa"

Deltagarlista Schlgerstjärna
Finalstartfältet i talangtävlingen Schlagerfeber, Globens City mars 2004.
Hur gick det för som andra deltagarna i Finalen?


image29
Sonja var en lycklig vinnare och berättade om hur texten till "Jag har lånat en ängel" kommit till,  och att hon fick låna den av sin vän Shirley som några timmar senare skulle tävla i MF-finalen i Globen. 
Det  gick ju fint för Shirley i MF-Finalen för hon slutade som tvåa med "Min kärlek".

image46
Det här är nog Sonjas Melodifestivalenscendebut, 2005 i Göteborg när Sonja körar åt Shirley.

image16
Sonja var dragplåster åt Christer Sjögren under kyrkoturnén 2007. Där hon tyvärr hamnade i skymundan av Christer som tog plats, mycket plats.
Var det kanske Sonja som föreslog och påverkade Christer till att ställa upp i Melodifestivalen 2008. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback