Melodifestivalen Webbjokrarna 2010. Del 6

SVT redovisade: Topp 20 - måndag 26/10 12:00

OBS! Redovisas i bokstavsordning, ej i placeringsordning.


Läser igenom listan och noterar till min STORA besvikelse att;
(104) My kind of love - GENJOR MCNEEL nu befinner sig utanför listan.


Gillar ni också låten?
I så fall se då till att rädda "My kind of love" kvar i tävlingen, SMS:a 104 till 72 470
Kostnad: 3 kronor och 60 öre plus ev. trafikavgift


Jag har lyssnade igenom dom 20 låtarna nu igen och delger er min "feeling":

(001) A Beautiful Lovesong --- Vem sa "So here´s to you, Miss Robinsson"?
(016) Break Free --- Gäsp
(017) Budbäraren --- Gäsp
(022) Come And Get Me Now --- Jo lite glad blir jag av den,
(055) Happy Thoughts --- Den här har jag trott på från första gången jag hörde den. Mixa The Beatles & Wallstones så blir detta resultatet. Kommer helt klart att vara bland dom 10 finalisterna.
(061) Hot For The Night --- Jodå, jag gillar den här mer och mer. Det är väl inte ett plagiat. Skulle vilja se Sahara Hotnights lira den här.
(062) How --- Nej den här rösten gillar jag inte
(078) It's You -- Nej inte min stil, när hon kommer till refrängen tänker jag direkt på Rigos I got You,you you. Jodå jag blev glad av Rigo och hans röda rävar förra året.
(081) Jag svävar högt i det blå --- Introt får mej att tänka Melodifestival. Lite kul är den allt. Ska vi kalla det klassisk schlager?
(084) Jane --- Intetsägande
(095) Lite sex och lite spex --- Ha,ha Här var det svensktoppen anno 1965. Sven-Ingvars klonad med JokmocksJocke
(098) Love For People --- Tilltalar mej inte, känns intetsägande
(105) My Toyz --- NEJ!! Rädda mej från den här
(108) Nights For The Young ---  Helt OK, men den är för vardaglig.
(111) Nåt som är mitt --- Nej den här håller inte.
(112) När det var vi --- Min balladfavorit! Vackra svartvita foton. Den här skulle jag vilja höra Sonja Aldén sjunga! Kanske tillsammans med Uno Svenningsson ;-)
(113) När vi har landat --- För mycket aha, aha och oho, oho
(116) Open Up Your Heart --- Faller mej inte i smaken
(117) Out Of My Reach --- Den här hade jag missa tidigare, tycker den är ganska OK
(162) Too Many Times --- Nu blev jag sömnig igen, den maler och maler....zzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback