Melodifestivalen Webbjokrarna 2010. Del 9

SVT  Topp 20 - lördag 31/10 kl.12:00

 


Vi kan nu notera att det är 92587 röster registerade hitills i tävlingen, vilket motsvarar 313.313:-

 

Det blev ett par förändringar mot gårdagens  "Topp 20 lista" två "nya låtar"in på listan  (041) Every World You Say och (061) Hot For The Night.
Förpassade till platserna 21-50 blev: (078) It's You, och tyvärr också en av mina favoriter (101) Låt mig älska.

Idag var jag till NACKA FORUM och lyssnade på en av mina Webbjokerfavoriter:

Webbjoker - Genjor McNell - live
Genjor McNell,
(104) My Kind Of Love . Han spelade där hela dagen, visade på ett brett register allt  från Bob Dyland till Melodifestivalen. Naturligtvis spelade han inte "My Kind Of Love" vilket skulle medfört en diskning direkt. Fick mej ett snack med honom, men ber att få återkomma till det senare. Jag har två andra favoriter på min topp tre lista, som  jag också vill intervjuva/ställa frågor till först.

Kuriosa
jag kan konstatera att SVT fortfarnde har lite svårt för att ordna TOP 20 i bokstavsordning som dom skriver att dom gör.  Igår trodde dom att "N" kommer före "M" i alfabetet och satte därför "My Kind of love" och "My Toyz" efter dom tre låtarna som började på "N". Vilket fick mej att studsa till då jag trodde att "My kind of love" halkat ut från listan när jag läste den uppifrån och ned ;-)
Idag har SVT åter problem med alfabetsordningen nu med bokstäverna "S" och "V" sätter "Jag vet att jag kan" före "Jag svävar högt i det blå". Skärpning SVT!!!

 



OBS! Låtarna Redovisas i bokstavsordning, ej i placeringsordning

Mina sju favoriter är markerade med fet text.

Plats 1-20:
(016) Break Free
(019) Change of seasons
(022) Come And Get Me Now
(041) Every World You Say *-- NY --*
(055) Happy Thoughts
(061) Hot For The Night  *-- NY --*
(062) How
(073) I'll Make You Want Me
(081) Jag svävar högt i det blå
(082) Jag vet att jag kan
(088) Kärleken vänder allt
(095)
Lite sex och lite spex
(098) Love For People
(104) My Kind Of Love
(105) My Toyz
(108) Nights For The Young
(112) När det var vi
(113)
När vi har landat
(116) Open Up Your Heart
(143) Stay with me 

Plats 21-50:
(090) Let´s shear a smile
(101) Låt mig älska
Resterande 28 låtarna hittar ni här: SVTs Melodifestivalsida

*-- NY --* = Betyder att låten gått in på Topp 20 listan jämfört med listan fredag 30okt 13.00

För att rösta sms:ar ni låtens tre siffror till 72 470
Kostnad: 3 kronor och 60 öre plus ev. trafikavgift

Nästa gång SVT har avstämmning av listan är måndag 2nov kl 13.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback