Melodifestivalen Webbjokrarna 2010. Del 4

Antalet webbjokrar har nu reducerats till 100st kvarvarande bidrag.

Jag har tidigare i blogg redovisat mina sju "webbjokerfavoriter" + ett bidrag som jag skrattade åt för att det var så uselt. Ursäkta, uselt var elakt sagt om sångerskan som lagt ned hela sin själ i det bidraget.

Mina sju favoriter gick alla vidare, och fyra av dom ligger på "topp 20" listan :-)

Plats 1-20:

(112) När det var vi


Min balladfavorit!
Vackra svartvita foton. Den här skulle jag vilja höra Sonja Aldén sjunga!


(104) My kind of love


Färgsprakande!!! Jag blir glad, och får en känsla av Alcazar/BWO mix.
Tråkigt att SVT stympat videon så att den får ett adrupt slut.
HEJA Jörgen!!!

(101) Låt mej älska

Här är det ingen påkostad video, det låter mycket schlager :-)

(055) Happy Thoughts


The Beatles eller Martindal & Becker?
Grabbarna är målinriktade och når nog långt.


Plats 21-100:

(090) Let´s shear a smile


En riktigt välgjord och finstämd ballad.

 
(143) Stay with me


Fastnade för den här också. Den låter väldigt bekant.
Det är väl inte en kopia av något jag hört förut?


(088) Kärleken vänder allt

Är det uttagning till Dansbandskampen eller Melodifestivalen?


Utslagen:
(163) A tribute to Michael Jackson


För att rösta sms:ar ni låtens tre siffror till 72 470
Kostnad: 3 kronor och 60 öre plus ev. trafikavgift

Nu får vi se hur många av "mina" favoriter som hänger med till nästa omgång när 50 st röstats fram den 28 oktober.

Kan vinnaren bli någon av mina favoriter?

Kommentarer
Postat av: Genjor McNell

Kul att jag är en av dina favoriter. SVT har nu lagt ut HELA låten utan stympning.



Tack alla ni som röstat och fortsätter att rösta.

Postat av: Sofia

Godkväll! (Godnatt?)

Hittade hit till din sida, och blev glad över att du har min och Jockes låt som en favorit! (När det var vi). Håller med om att Sonja skulle göra den riktigt bra, man kanske skulle fråga henne å Jöback... :)

Gå gärna med i vår facebookgrupp om du vill :) Och värva gärna röster till vårt bidrag! ;)

/Sofia

2009-10-31 @ 01:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback