Salem Al Fakir Joker #2 i Melodifestivalen 2010 :-))

Igår blev det klart att Salem Al Fakir är Joker #2 i MF 2010.

Toppen att SVT valde Salem, som har skapat mycket bra musik.
Salem dominerade Grammisgalan 2008, när priserna för 2007 delades ut fick Salem fyra Grammisar.
Salem Al Fakir blev  Årets-Nykomling, -Manliga artist, -Producent och -Kompositör.
Priserna var alla för  "This is who I am"

Jag lider av mycket dåligt minne, men glädjande nog får jag ofta "flashbacks" när jag kollar i fotoalbumen.
Nu gör jag en tillbakablick till den 9 januari 2008.


Grammisgalan 2008, "from my point of view"


  • Första gången i Globen, tidigare var det på Hovet
  • Usel sittplats, långt, långt uppe på läktaren mil bort ifrån scenen.
  • Hög stämning
  • Carola satt med i publiken, 2008 skulle bli hennes klang och jubileumsår. Det sprack totalt efter MF-Floppen i Västerås och Kiruna och sen gick Carola in i "malpåse". Nej, jag tänker inte skriva att det var skönt, även om jag kanske tycker det ;-)
  • Salem Fakir dominerade stort, tog fyra grammisar och uppträdde även som artist
  • Winnerbäck överaskade med att närvara vid prisudelningen
  • "Henke" var som sig bör studioman
  • Sahara Hot Nights var grymma, särskilt trummisen som måste få hjärnskakning vid varje spelning.


Adam och Gry ledde Grammis 2008


Sahara Hotnights, rockade loss!
SNÄLLA, SNÄLLA Christer Björkman ge oss dom som Jokrar i MF 2010!!!


Salem såg lika glad ut varje gång han tog emot en Grammis.


Lars Winnerbäck, som inte gillar att stå i rampljuset, tackade ödmjukt för priset.


En grammis till.....och en till.....

Lars Winnerbäck
Jodå Winnerbäck spelade också.


Salem var inte sämre han, fast jag kommer inte ihåg vilken låt det var.
Kanske någon annan minns det??


Bra publikkontakt.


Lite suddigt foto. Ska han pussa mikrofonen?

Salem lycka till i Melodifestivalen 2010!


För er som vil se Salem live före Melodifestivalen, så har ni några chanser  i november och december:

28 november Göteborgs Stadsteater

11,11,12 december i Berwaldhallen-Stockholm.
 
Gratis för er som är Max 23 år, om ni snabbar er på att beställer biljetter, antalet är begränsat.

Salem Al Fakirs hemsida hittar ni här

Salems My My Space sida för er som inte har möjlighet att se Salem spela live, så lyssna på honom här istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback