PINK "Funhous" - Globen - 11 november 2009

"So what" Ja så blev det då en rockkonsert igen, senast såg jag H.E.A.T på en liten puben i Upplands Väsby när dom spelade inför en publik på 300 personer.

PINK vad är det tänkte jag i februari. Bestämde mej för att gå med som sällskap och var chafför åt en 14-åring.
Jodå jag har hört henne på radion och så läste jag in lete om henne och spanade en DVD, och konstaerade ganska snabbt att hon var vulgär på scenen. Det här kan väl inte vara lämpligt för en 14-årig skolflicka tänkte jag när jag lyssnat på texterna och sett DVDn.


 


PINK skulle varit på Hovet, men biljettförsäljningen gick väl så bra att man valde att byta ut sålda biljetter till Globen istället och krängde iväg ytterligare ett antal tusen biljetter.


Det var fullsatt i Globen drygt 14.000


Försäljningen av PINKprylar såg ut att gå fint.


Kl 19:30 - 20:30 På plats i arenan, det var hyfsade platser för den som inte orkar stå.

Förband var EVERMORE en riktigt bra band som kom från New Zeeland, oj för bara entimmes spelning.Gittaristen och bandets förgrundsfiguren hade en grymt glittrig kostym och silverskor. Här vet jag en schlagerkille från E-tuna som skulle varit avundsjuk på hans kläder, men förmodligen inte stått ut med musiken ;-)

Det gapade fortfarande ganska tomt på läktarna men på planen var det skapligt med folk.


Cirka Kl.21:00 -23:00

Pampig entre


Det var en och annan som tog foton och spelade in konserten med sina mobiler :-)


Det här var vulgärt jag censurerar, och visar inga närbilder på händer som är både här och där.
PINK måste ha problem med flatlöss på musen för redan här började hon ta sig i skrevet, ja och hon fick hjälp med det av andra också. Hoppas att hon blir av med lössen för det måste klia för djävligt ;-)


Det frestar på att hålla igång,


Någon form av massagebehandling??


Lite soft musik, och med kläderna på den här gången. Ganska anständigt.


Klädbyte igen

Och här har hon kastat kappan.


En bild med en annan kamera för att visa helhetsintrycket. Lägg märke till dom upplåsta figurena, dom var enormt stora när dom plötsligt dök upp och rockade loss.


Förberedelser för nästa luftfärd....


Hur sjutton kan man sjunga när man hänger så här, det hela avslutas med bundge jump...oppps.


En cape som döljer det mesta, men....

....sedan har det inte gått åt mycket tyg till resten av kläderna!


Extranummret glitter in the air bjöd både på luftfärd och dopp i basäng.


Ja så har PINK landat för sista gången den här kvällen och tackar för sig.



Pink vinkar glatt med högerarmen i luften när hon lämnar scenen.

Både 14-åringen och jag saknade "Sober".

Så var det dags att dra hemåt, jag tyckte att showen överträffade mina förväntningar, då dom inte var särskilt högt stälda.
14-åringen var trött men väldigt nöjd, ögonen tindrade på henne under showen. Undra om hon kunde hålla sig vaken i skolan idag?

Mitt BETYG: 3 av 5



LÅTARNA - HELA LISTAN tagen från Expressen:
"Highway to hell" (intro)
"Bad influence"
"Just like a pill"
"Who knew"
"Don't let me get me"
"I touch myself"
"Please don't leave me"
"U + ur hand"
"Leave me alone"
"So what"
"Family portrait"
"I don't believe you"
"Dear mr President"
"Trouble"
"Babe I'm gonna leave you"
"Bohemian rhapsody"
"Funhouse"
"Stupid girls"
"Crazy"
"Get the party started"
Extranummer:
"Glitter in the air"


 

Tidningsresensioner 2009-11-11:
Svenska Dagbladet
DN
Aftonbladet

Expressen







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback