Melodifestivalen Webbjokrarna 2010. Del 20

Sista inlägget från mej innan resultatet offentliggörs, Christer Björkman har redan talat positivt om Webbjokertävlingen i SVT:s morgonsoffa som jag trodde att han skulle göra. Christer använde kanske inte mitt manus från tidigare inlägg, utan han höll en något lägre profil.


Röstningen är avsluta för 35 minuter sedan. Sista SMS-rösten är avlämnad i årets Webbjokertävling.

Kommer Webbjokern tillbaka nästa år?? Hmmm...jo det gör den säkert, kanske med lite nya och tydligare regler både vad det gäller upphovsmän, artister och röstningssystem.

Så här ser det ut på min dator just nu:





Kort analys:

Break free låg igår 1:a klocka 12:00 och 17:00. Klockan 22:00 hade Come Get Me Now återtagit ledningen.
Vad som hänt under den här natten är spännande, vem har starkast muskler flest fans, mest röstvilliga vänner?

Går vi på statistiken från den 4-11 november så vinner Come Get Me Now, men jag tror fortfarande att Break free har en rimlig chans att gå segrande ur toppstriden.
Om 10 minuter vet vi, om det stämmer. 3:e platsen får Kärleken vänder allt trots legal "kartellbildningen", men den kommer säkert att hitta in på Svensktoppen vad det lider. Kanske Dansbandskampen behöver en Joker nu i december ? ;-)

Strax har vi slutresultat.....spännande ........

Jag önskar nu finalisterna i TV soffan och i Thailand LYCKA TILL!!!!

Jag tänker fortfarande på Jörgen, Sofia, Jocke och Fredrik som inte nådde ända fram, nästa år kanske det är er tur att sitta i TV soffan.


Kommentarer
Postat av: Joakim

Ja du, jag vet inte riktigt vad jag ska säga så här när tävlingen är avslutad. Har tyvärr en helt annan syn på Webbjokern nu i efterhand än jag hade i början.



Men återigen, tack för allt stöd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback