Melodifestivalen Webbjokrarna 2010. Del 18


* * * Någonting är på gång * * *



Break free "rör sig" för första gången sedan 6 november 12.00 

Att jag har en favorit My kind of love av Jörgen Frinell bland dom fem kvarvarande bidragen har väl inte undgått någon som läst min blogg. Jag tror fortfarande att låten skulle ha en hyfsad chans att placera sig bra i Oslo givetvis med "rätt artister".  Fast å andra sidan har Alcazar och BWO aldrig vunnit Melodifestivalen, så att My kind of love skulle kunna göra det är nog högst osannolikt.

Det ligger inte för mej att hata, och skriva negativt varken om artister, musik och texter. Dom som skickat in bidragen har naturligtvis lagt ned sin själ i att göra något som dom tycker är bra, och hoppas att andra ska uppfatta det på samma sätt.
Nej jag tycker att det positiva i bidragen ska uppmärksammas, och att låtar skall rösta fram inte bort.

Det känns lite deppigt att inte den bästa balladen av alla Det var vi med Sofia& Jocke inte är med i finalen den ramlade ut så snöpligt. Låten och dom var värda ett bättre öde, likväl den klassiska schlagern  Låt mig älska med Fredrik Sturk som om jag inte mins fel slutade på 14:e plats, kunde fått hänga kvar et tag till.


Nedan torr fakta fast färgsatt ;-)




Följ din "favoritfärg" 4 - 9 november

För er som vill förstå mitt diagram betyder det att den 4 november var det placeringen i Topp 10 som gällde, då nollställdes räkneverket. Alla bidragen startade på 0 röster.

Grön= bättre placering än vid föregående avstämning
Röd = bättre placering än vid föregående avstämning
Blå = oförändrad placering
Svart= "Over and out"

Vad kan vi utläsa av tabellen, ja att de som låg 5,7,8,9 och 10 fått lämna listan först. Inget konstigt med det, för det stämmer alltså med den "ranking låtarna hade den 4 november.

Vi kan se att Break free som gick in som etta i stort sett parkerat på 3:e platsen.
Märkligt kan det tyckas att Come Get Me now som bara var 6:a till att börja med parkerat på 1:a plats från och med lördagen. My kind of love som gick in som 2:a legat ganska så stilla där. Love For People har pendlat runt 4-5:e platsen.

Är det så att Come Get me Now är allmänhetens val så är den absolut en värdig vinnare.
Kan det hända något dom här dagarna som tar Break free eller My kind of love till 1:a platsen.
Det låter mindre troligt om inte SVT kan få igång Svenska folket att SMS rösta, kollade på min arbetsplats idag. Det var inte många som kände till Webbjokertävlingen. Och det känns som det skulle vara så allmänt runt om i hela landet. Är det någon som är av annan åsikt?
Men osvuret är bäst vad det gäller vinnaren i den här tävlingen. Jag minns fortfarande Andra Chansen i Kiruna när Nordman var i duell mot Andreas & Carola. Folk påstås ha röstat bort Carola, jag är av den uppfattningen att folk röstade på Nordman för att deras musik, text, handling och visuella framträdande var mycket bättre!!!

Så nu alla glada Melodifestivalfans och andra ber jag er  att rösta, rösta på er favorit, om det sen är densamma som min så blir jag förståss glad.

Min rangordning av de fem bidragen:

1:a
(106) My Kind of Love
2:a (088) Kärleken vänder allt
3:a (016) Break free
4:a (098) Love for people
5:a (022) Come Get Me Now

*Jörgen Frinell allias Genjor McNell är upphovsman kompositör/textförfattare, och kommer inte att sjunga själv.
Bidraget han tävlar med är en demo.

För att rösta på sms:ar ni bidragets nr till 72 470
Kostnad: 3 kronor och 60 öre + ev. trafikavgift




*****   Bad influence so what I´m sober and I wanna start a fight!!! *****


Kommentarer
Postat av: Adam Sandahl

Hej!

Nu står det som det verkar mellan din absoluta favorit och oss, kul att du tycker vi är näst bäst!



Har du sett att vi skrivit en kampanjlåt tillsammans med Fredrik & Magnus (männen bakom Happy Thoughts och vår stödblogg
http://vagentillfestivalen.se). Vi tycker den är lika bra som Kärleken vänder allt, vad tycker du?



http://www.youtube.com/watch?v=K_hlAaItbIQ



Kärleken vänder allt!



// a da m


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback