Melodifestivalen 2010 - Tredje gången gillt för Darin ... - Joker Nr.1

"Tredje gången gillt för Darin i Melodifestivalen" 
, är  en passand rubrik när Darin presenterats som Melodifestivalens första Joker.


Hallå Genjor, Sofi & Jock, Fredrik! 
Tar sig någon av er till MF 2010 så har ni rejält motstånd att vänta, har ni tur så kommer ni inte i samma deltävling som Darin ;-)



Förklaringen till rubriken för dom som inte följer Melodifestivalen slaviskt är att Darin varit med två gånger tidigare i Melodifestivalsammanhang, och båda gångerna fått stående ovationer av kompositörer, textförfattare och publik.

Första gången: var när "Alla tiders Melodifestival" spelades in på Cirkus i 21 mars 2005.
Darin i Alla tiders Melodifestival - Se på mej. 2005
Då sjöng Darin "Det gör ont" i en tolkning som jag gillade. Lena PH satt i publiken. Den uppmärksamme kanske kan hitta henne på bilden. Lena var bland dom första i att resa sig för att ge Darin stående ovationer för framförandet.


Andra gången: var i Melodifestivalens 2009, i den deltävling som hölls i Sveriges bästa och modernaste arena. Just det Malmö Arena, och givetvis blev det årets bästa deltävling.
Darin Melodifestival deltävling i Malmö 2009 -
Här var det dags för Darin att som pausnummer  tolka/sjunga "Se på mej". Vilka reste sig upp först och gav stående ovationer? Jodå Pling och Bobby Ljunggren, vilket kanske inte kom helt oväntat.


Tedje gången gillt:
Melodifestivalen 2010 i deltävling X i staden X.
 

Fotot av Darin från den deltävlingen är än så länge omöjligt att få tag på. Framträdandet får symboliseras av bilden ovanför. Vem vet kanske det blir i 4:e deltävlingen Darin dyker upp?


Jag avlutar med att önska Darin lycka till i Melodifestivalen 2009!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Haha ja, jag tänkte faktiskt så när jag såg vem jokern va. "Oj då, honom skulle inte jag vilja vara uppe mot." :)

2009-11-04 @ 11:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback