Uno Svenningsson besöker "Nya Folkets Park" i Barkarby ;-)

Idag blev det en tripp till "Nya Folkets Park" i Barkarby. Det var mycket folk i rörelse på parkeringen även om det inte var samma kaos som i Huddinge igår. På vägen in i tältet där scenen var belägen serverades det gratis korv och dricka.
När dagens konferencier  påannonserade Uno Svenningsson var väl inte publiken framför scenen särskilt stor, men dom som passerade stannade upp och fick höra Uno sjunga fyra låtar.


Från vänster Magnus Reuterberg, Uno Svenningsson och Christoffer Nilsson.


Bakgrunden på scenen får 0 poäng av 5 möjliga.

Låtlistan:
1. Jag sjunger för dej
2. Du är en del av mig   - Här fick Christoffer sjunga Sonja Aldéns partier
Därefter blev det två önskningar från publiken, den första verkade dom överraskade att få....
3. God Morgon - Återigen fick Christoffer mantla den kvinnliga stämman nu istället för Irma
4. Under ytan.

Sammanfattningsvis var det ett bra framträdande med skickliga musiker inför en liten publik. Uno avslöjandet att han och Sonja ska framföra "Du är en del av mig" på Rosabandetgalan i Globen den 28 oktober.  Vet inte om någon blev förvånad av det avslöjandet.

Någon timme efter den här spelningen skulle Sonja sjunga men, Sonja såg jag igår så det fick räcka med det.


Spelningen dokumenterades på Video, det gav nästa samma känsla som att
vara på Melodifestivalen och se Stefan och Johan agera med sina "Steadycams"
framför publiken ;-)


Efteråt var det som brukligt i de moderna folkparkerna skivsignering.  Unos signerade sin nya CD "Jag sjunger för dej" som släpptes i början av månaden.

Mitt Betyg påCDn:  3 av 5.
En typsik Uno CD blir omdömmet, utecklas han eller sitter han kvar i gamla "musikaliska hjulspår". Jag tror han sitter fast men inget ont i det jag gillar fortarande Bob Dylands tidigaste skivor, det är inte alltid nödvändigt att utvecklas musikaliskt. Däremot är det bra om det går att undika att kopiera sig själv. Hur tänker jag nu? Ja det kan ni fundera på.
Vill ni lyssna på några av spåren från CDn så klicka på bilden ovanför.

Här hittar ni Unos hemsida - Klicka här

Uppdatering 30 oktober: 
I Rosbandetgalan i TV 3 den 28 oktober, sjöng Uno och Sonja "Du är en del av mig". Men hallå vad hade hänt med Unos röst? Var det bara i min TV som Unos sångröst lät berövlig? Det var långtifrån hur han låter på CDn och vad han presterad liv i Barkarby. Sonjas röst var det inget fel på så det kan ha varit tekniksstrul.....


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback