Sonja Aldén var allsångsledare i Huddinge Centrum.

"Back to the roots" klingar lite Jill Johnson men idag handlar det om Sonja Aldén som återvänder till det som Alram skulle kallat "Sitt Huddinge".

Jag kommer inte ihåg när jag såg Sonja sjunga live senast. Det kan ha varit vid "Alla Barnhjärtans Galan" på  Rival i Stockholm den 14 feb i år.  Fast då var det synd om Sonja som var så krasslig att hon inte kunde sjunga, och inte heller borde hon talat.  Men Sonja sviker varken barnen, publiken eller arrangören. Trots att hon var så sjuk ställde sig på scen och pratade sjöng/mimade. Publiken hakade på så det blev allsång på Rival, låten var givetvis mästerverket "För att du finns" som jag tror 90% kunde texten till.

Det var historia nu över till nutid.
Igår bar det av med bilen till Huddinge Centrum. Otroligt dåligt med parkeringsplatser, vill dom inte ha dit besökare till sitt Centrum?  Efter att ha kört runt på alla våningarna i P-husen och retat upp mej på andra stressade bilförare, som inte hajar att dom står som blockeringsklossar för alla, så hittade jag en parkeringsplats utomhus. Jag han bara kliva ur bilen innan jag hörde att Sonja var på scenen, så det var att komma i sista minuten.



Hallå SVT! "Allsång på Skansen" kan det vara något för Sonja kommande sommar?

Ja om det inte blir Skansen så kan jag väl hoppas på att få se Sonja på någon av Sundbyholms allsångskvällar.


Hennes glädje är som vanligt medryckande.


Nu var det egentligen inte allsång det handlade utan vi fick höra tre spår från nya CDn "Under mitt tak". Extranummer var givetvis allsången "För att du finns".

Om jag nu haft lite bättre minne så skulle jag kunnat säga vilka låtar hon sjöng.
Få se så här var nog ordningen.
1. Under mitt tak
2. Nån som du
3. Du får inte
4. För att du finns

Tjejen och killen som körarna var duktiga, båda kommer ifrån Huddingetrakten. Killen känner jag igen, men nu mins jag varken namnet på honom eller tjejen.

Kvällspressen skriver om att Sonja inte ska vara med i  Melodifestivalen 2009.
Sonja har bara  sagt att hon inte skickat in något bidrag, och det utesluter inte att hon är med på ett eller annat hörn ändå.

Kanske blir det som körtjej åt nyblivna mamman Shirley Clamp som Sonja körat åt tidigare? ;-)

CDn "Under mitt tak" ger jag Betyg: 3+ av 5.
Vackra sånger men texterna är i vemodigaste laget. Alla texterna är naturligtvis Sonjas egna, utom  på ett av spåren som Uno Svenningsson skrivit. 
Roligt  att Uno och Sonja tillsammans sjunger "Du är en del av mej". Är det möjligen genom ett samarbete som kanske startades i och med Melodifestivalens "Andra chansen" i Nyköping 2008?  I Nyköping drog Sonja det längsta stråt och tog sig till Final i Globen. Uno& Irma med "Godmorgon" räknades ut,  trots att Uno och Irma bytt sina kritiserade kläder sedan deltävlingen ;-)

Det är väl inte en alltför vågad gissning att vi får se "Du är en del av mej" i årets upplaga av "Rosabandet-galan" nu på tidag den 28 oktober?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback