"Är man en MILF* nu, eller?" med Hanna Hedlund.- Premiär- Mosebacke

******** Är man en MILF* nu, eller?  - Mosebacke fredag 17 oktober 2008 **********

Vad är en *MILF?
Det var jag helt ovetande om, innan Hanna berättade det i showen. :-))
Ni som är lika novisa som jag var, och inte har en aning om vad  en MILF är kan få reda på det genom att se showen på Mosebacke. Har ni inte möjlighet till det ,eller om ni inte kan stilla er nyfikenhet till dess föreslår jag ni tittar på Hannas MySpace sida , där kan ni även lyssna på tre av spåren från  nya CDn "Det är jag som är Mamma". (släpps den 22  oktober.)



Det var "Melodifestivalartisttätt" på Mosebacke när Hanna hade premiär på fredagen och samtidigt passade på att sätta publiken i trans.  Att sätta publiken i trans lyckades hon utmärkt med.........


Showen bygger på  Hanna dagboksanteckningar och  CDn "Det är jag som är Mamma".
En härlig finstämd musik som jag vill kalla "soft-jazz", framförs av duktiga musiker och Hannas sångröst är vacker. Ibland lutar jag mej tillbaka på stolen och blundar, tycker mej då känna igen toner från en ung Marie Bergman och hennes LPn med bilden av ett par kängor på framsidan. Kommer inte ihåg vad den heter, men "Färger"  var en av låtarna. Nej nu ska jag inte bli nostalgisk utan leva i nutid och skriva ned min syn på showen.

Inledningen var lite stel, tyckte mej skönja en viss nervositet hos Hanna vad det gäller mellansnacket. Att Sex and the Citys är en TV-serie det känner jag till, och har det inte gjorts en film också?
Hanna inleder med att göra lite egna kopplingar till Sex and the Citys.
Sångerna satt perfekt, och den akustiska musiken var bra arrangerad. Efterhand blev Hanna allt varmare i kläderna och när hon sedan drog igång och "strippade" så var scennärvaron total. Hur det är att gå på audition vet jag inte men hur Hanna upplevde det vet jag nu.
Tiden går fort när man har det roligt, här rusade tiden iväg så vips var det dags att för Hanna och musikerna att tacka för sig, det blev ett känslofyllt Extranummer med syrran.

Mitt betyg: 4+ av 5.
Showen rekommenderas varmt till alla mina vänner, alla som jag känner......missa den inte.
Vill samtidigt passa på att ge alla i personalen på Mosebacke Betyg: 5 av 5.



Varför har Hanna en Laptop med sig på Scenen?


Kanske chattar Hanna med Martin för han var på annat håll. Kanske han var barnvakt?


Finstämd sång med djup inlevelse.


Äras den som äras bör, här är Hanna nere hos syrran i publiken.


Ett klädbyte, från svart till rosa.


Här har Oscar bjudits upp på scenen. Det är Oscar som varit med och skrivit text och musik.


Mycket applåder tas emot av en entusiastisk publik. 
Här är Hanna omgiven av musikerna från vänster Anders Olsson - trummor,
Joakim Simonsson - piano och Svante Söderqvist - bas.

Varför är det alltid ett stativ eller flera ivägen när jag fotar? :-(




Jodå även Oscar fick minst en ros och välförtjänta applåder.


En gång till, en gång till!  Jodå i extranummret kom Lina upp på scen och sjöng.
(Lina är med och körar på nya CDn)

Det här bloggen är ingen skvallerspalt men jag kan ju nämna att  i publiken sågs "Melodifestivalaktuella 2009": Tess, Lina och Andreas (Alcazar) och Sarah Dawn Finer.
Från Melodifestivalen-08 sågs Frida och "Terran" . Även några radioprofiler hade hittat hit,  "RixFM" Sofia Wistam och "Premiär" Annika Jankell.


Nu borde jag väl gått hem, men som vanligt är det mera live musik efter showen på Mosebacke, den här kvällen var det ett band med ett så långt namn att jag inte klarade att lägga det på minnet.
Kanske någon som läser bloggen kan hjälpa mej med det?



Ett bekant ansikte fån Melodifetsivalen 2008 "hoppade" upp  scenen och hjälte bandets sångare.





Kommentarer
Postat av: Zandra

Bandet du såg uppträda var Fridas kompband The Ron A Stream Project =)! Jag var där. Fantastisk kväll med Hannas Milf show och sen få se kompmusiker göra något annat än att stå bakom sveriges artistelit.

2009-03-05 @ 13:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback