Melodifestivalstaden Karlskrona.



image94

Igår var det trots lite pinande vindar varmt och gemytligt i Karlskrona som numera går i mintgrönt.
Ja hela Karlskrona är skrudad i mintgröna färger nu när Melodifestivalen intagit staden, liksom förra gången MF var här så finns det MF-bakelser, dom är både vackra och goda.
image90

image93

Genrepet på fredagkvällen var bra, den klart bästa deltävlingen i år.
Jag brukar vara väldigt dålig på att gissa hur det ska gå, men just nu känns det som vinnaren av hela MF mycket väl kan komma från denna deltävling.

I mitt tycke så är Charlotte, Linda, Daniel och Sibel topp 4:a, övriga bidrag är absolut inte dåliga men har nog svårt att få tillräckligt antal röster för att det ska räcka till biljetter antingen till Globen eller Artic Arena.

image91
Är dom här skorna gjorda för att promenera i? Nja, jag tror nog att ägaren få se till att fixa bättre promenadskor innan hon reser till Belgrad eller blir det Sanna eller BWO som kommer att få resa dit?

Som jag känner det idag så måste någon av dom här tre stå som vinnare om 14 dagar.

Men om Sibel "Thats Is Where I´ll Go" går till final kan jag se en risk i att två Powerballader kämpar om samma tittarröster. Sibel och Sanna " Empty Room"  är båda riktigt bra låtar med duktiga sångare men här håller jag Sanna före Sibel vad det gäller röst och utstrålning.

Men vad spelar det för roll när det troligen blir Charlotte som får biljetten till Belgrad?

image92
Bild från fredag förmiddag.

Gårdagens positiva genrepsöverraskning var Daniel med "Pame", den var riktigt bra, och det snygga dansnumret fick låten att växa ytterligare.

Några bilder från fredagen i Telenor Arena:
image95

image96

image97

image99

image98


Kommentarer
Postat av: linn

heej :D

2008-05-26 @ 18:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback