Några ord om "Jekyll & Hyde" The Musical på Chinateatern i Stockholm

Syskonen dominerar Stockholm musikalscener:   Såg Premiären av Jekyll & Hyde i lördags. Givetvis var det fullsatt. Jag hade inte så höga förväntningar på föreställningen, har inte sett någon uppsättning av den tidigare heller. Jodå filmen har jag naturligtvis sett.

Mina intryck var att scenbygget var ganska pampigt, ljussättningen var bra, dom tekniska lösningarna hyfsade, men jag såg en hel del detaljer i scendekoren som borde fixats till. Vad det gäller killarna på scenen som flyttar trappor så är dom diskret klädda i svart så att dom inte ska synas så mycket, men dom borde burit svarta handskar på sig, nu lyste händerna upp och det störde mej ibland att dom tilldrog sej mitt intresse. Men det var detaljer.
Det spelas på två våningar, kanske för att Chinateatern är så stor så att publiken på balkong ska komma lite närmare skådespelarna och inte bara se hjässan på dom. Själv var jag lyckligt lottad och satt väldigt bra  på parkett.

Det tryckta programmet: Är vackert utformat och informativt om Ensemble och människorna bakom projektet. Fotona är bra om än något mörka.

Så till handlingen och mina rent personliga åsikter om Musikalen.

Inledningen var i svagaste laget, det kändes rent ut sagt lite segt, sedan kom den igång. Lite svajig var den även fortsättningsvis. Mikael Samuelsson var bra i huvudrollen och Myrra Malmberg gjorde en i mina ögon godkänd insatts, men jag tyckte inte att hon gav något extra. Per Myrberg "34:an" och Samuel Fröler "Skärgårdsdoktorn" spelade sina roller bra.
Sångerskan, körtjejen och "Melodifestivalartisten" var den som förgyllde kvällen, och lyfte föreställningen, dels med sin vackra sångröst och med kvällens vackraste kreationer. Hon tog för sig och lyfter föreställningen. Att hon dessutom visade sig vara så vig var roligt att se. Vid ett par tillfällen så lyckas ensemblen faktisk få igång salongen med handklappning, fast de ebbar snart ut.
Vad det gällde kläderna så var det eleganta kreationer i mycket vackra och till synes lyxiga och dyrbara tyger. Snyggt jobbat av Camilla Thulin som designat kläderna ingen tvekan här blir det full pott för henna.

Chinateatern har ju en stor scen och jag saknade dansnummer, nog kunde det väl gått att klämma in ett eller ett par dansnummer, på till exempel på klubben "The Red Rat". 
Mitt betyg på föreställningen blir godkänt men inte mer. Alltså 3,0 på min skala 0-5.   På Stockholms scener dominerar Bosse Andersson, 2Entertain och Vicky van Der Lanken, och dom är inte lätta att konkurrera med.  

Min rankningar av Musikalerna just nu i Stockholm:
1:a Singling in the rain - Oscarsteatern
2:a Sound Of Music - Göta Lejon
3:a Dr Jekyll & Hyde - Chinateatern
4:a Rivierans Guldgossar  - Cirkus

Rubriken "Syskonen dominera Stockholm musikalscener" syftar givetvis på att syskonen Sarah Dawn Finer och Remy Mirro ( Singing in the rain) just nu spelar tunga roller i varsin musikaluppsättning. Vilka grymt duktiga syskon.

Här kommer några foton från lördagen, på Chinateatern och Berns salonger.

image57
Artisterna tackar publiken.

image58

image59
Ensemblen var på gott humör efter föreställningen och skålade på Berns salonger.

Kommentarer
Postat av: Jennie B

Jättevackra bilder! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback