Min syn på Norsk MGP Deltävling 2 i Kongsvinger

Även den andra deltävlingen av Norsk MGP var välproducerad och bra TV-inderhållning. Återigen visades vackar naturfilmer från Norge. Aertisternas framträdanden var väl inte så där jättehäftiga och mina intryck från att ha lyssnat på låtarna tidigare ändrade sig inte såp mycket.

Min egen bedömning på skalan 0-5
(efter att bara lyssnat på påtarna - efter att ha sett TV-framträdandet)

Semifinalisterna  i Kongsvinger

Klara för final:
(2,6 - 2,6) Maria Haukaas Storeng - Hold On Be Strong (Odds 1,40)
Tråkig "dussinlåt" passar i skvalradion
(1,9 - 3,2) CRASH! - Get Up (Odds 1,85)

Ett TV-framträdande med färger och klipp som lyfter låten, bra rocklåt som framförs med bra inlevelse.

 
Vidare till Sista Chansen

(3,6 - 3,6) Zuma - Always, always (Odds 3,75)
Ett något "kallt" framförande och sångaren hadde väl inte någon direkt karisma heller, men framförandet var OK och på något märkligt sätt höll låten trots att jag inte tyckte att korreografin tillförd den något extra.

(3,0 - 2,5) Anne Hvidsten - A Little More (Odds 4,25)
Tj vad ska man säga tyckte ljudet missade i början, ful stor mick som täckte munen. Har dom inte "myggor" hos NRKs produktionsbolag?

Utslagna

(2,8 - 2,5) Sven Gerås - I'm In Love (Odds 4,00)
Osännande, tycker att det var en vacker låt, men nej det här var tråkigt, jag håller medNorska folket att den inte skulle gå vidare.

(3,3 - 2,6) CubeWould you spend the night with me (Odds 4,25)
Det största behållningen här var när Låtskrivaren från W-W. medlemen vars namn jag just nu glömt, pratade före låten. Gänget som spelade såg bara uttråkade ut.


Kommentarer
Postat av: Schlagerpinglan

Hej! Intressant att läsa hur andra ser samma saker, men uppfattar det helt olika. Jag tyckte också att Zumas framförande var ganska kallt och väldigt fattigt koreografiskt sett, men jag såg det enbart som positivt. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback