Melodifestivalens Jokrar

Det var inte så att jag jublade och gjorde vågen när Melodifestivalens "Hemliga" Jokrar presenterades.

Amy Diamond - Göteborg
Andreas Johnson & Carola Häggkvist - Västerås
Eskobar - Linköping
Niklas Strömstedt - Karlskrona.

Tja vad ska jag säga det mesta är väl redan sagt på forum och chattar under dagen.

Själv passade jag på att titta på Idrottsgalan ikväll. Ska vara snäll mot Carola och inte skriva något om att hon gjorde ett svagt intryck och såg lika tjock ut som hon gjort senast nej nu ska jag bara vara positiv och säga att Peter Settman var grymt bra som programledare.

Det vore väldigt elakt att säga att Amy Diamond borde varit med i ESC-junior istället för i Melodifestivalen, ännu värre om jag skulle tycka det.
Kan någon förklara varför barnstjärnor ska vara med i Melodifestivalen och ESC? Amy är väl 15 år och sjunger "vuxenlåtar" med texter som hon knappast kan säga är självupplevda. Det kanske inte lika hemskt som att dom i USA har skönhetstävlingar för 5-åringar, där mammorna förverkligar sig själva genom barnen, men lite åt det hållet tycker jag det lutar.

Bästa deltävlingen blir säkert i Karlskrona rent artistmässigt.
Som jag ser det just nu ska det bli roligt att se vilka som kommer att hamna i AndraChansen och få åka till Kiruna.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback