Första svenska artisten Anorha försöker kvala in till ESC den 12 januari.

Efter att ha lyssnat igenom alla Norska MGP bidragen utan att fastna för någon storfavorit, spanade jag runt lite på ESC siterna och såg att Anohra (Anna Nordell) har fått start nummer ett i första semifinalen i Dansk MGP 2008.
Anna blir iallafall vad jag känner till den första svenska aristen på "banan" som försöker ta sig till ESC Finalen 2008. Ja nu måste hon först klara att gå vidare från Semifinalen till Finalen i Dansk MGP 2 februari, men det ska väl inte vara omöjligt. Så rent teoretiskt kan Anna vara klar för ESC i Belgrad innan den Svenska Melodifestivalen ens har börjat med sin första deltävling.
Jag har inte sett några odds för låtarna i Dansk MGP ännu, men det lär väl dyka upp nu under veckan.

Så här ser startlistorna ut i Dansk MGP:

Semifinal 1 lördag 12 jan
01 Laying Down My Cards - Anorah

02 Vi er der om lidt - Sidse Holte

03 Tree of Life - UNITE

04 Luciano - Amin Jensen

05 Come On Over - Anne-Marie & Claus

06 Grøn mand gå  - Louise Victoria

07 Underneath the Moon - Camille & Ulrik

08 Den jeg er - Charlie


Semifinal 2 lördag 19 jan
01 Vilde hjerter  - Gunhild

02 Kan ikke forstå  - Julie Rugaard

03 All Night Long - Simon Mathew

04 Until We're Satisfied - Kendra Lou

05 Sweet Memories of You - Josefine and Lars

06 Spanish Soul - Sandee May

07 Hooked On You - Lasse Lindorff

08 La' mig være - The Dreams

Informationen hittade jag på Danmarks äldsta och bästa  MGP och ESC site ESC-dk  som sköts av Henrik Hesselholdt en site som han håller "up to date" året runt med den äran. Här hittar ni allt som är värt att veta om Dansk MGP.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback