9 dagar kvar till Melodifestivalen börjar & Finalen i Norsk MGP avgörs.


 

Lördagen den 9 februari är det mycket ESC "på G"
Först och främst börjar Melodifestivalen och för det andra så håller Norge sin Final i Norsk MGP, vidare är det deltävlingar i Lettland,Island och Kroatien och kanske i ytterligare något land.

Igår var det Premiär på Maria Möller show på Vasan och Jill Johnsons "Music Row" turné på Cirkus. Jag gillar både Jill och Maria, så här blev det till att välja, valet föll då på Jill.



Jill Johnson "Music Row"

image64
Jills "Music Row" turné kommer säkert att fylla konserthus landet runt.
Precis som vid sin förra turné stod Jill innan föreställningen började och hälsade personligen publiken välkomna, skakade hand, ställde upp på privata fotograferingar med sina fans/publik.

Scenografin var snygg med "Nashville" i bakgrunden, sköna färgsättningar med hjälp av de 20 lysrörsliknande stavarna bakom bandet och framför kulissen. Stavarna skiftade i olika färger, även den övriga ljussättningen var mycket bra, stämningsfull till att börja med för att i dom lite "rockigare" låtarna på slutet flöda ordentligt.

image63
Jill var som alltid proffsig sjöng bra och hennes mellansnack sådär lagom långt och inte alltför inövat, utan låter ganska spontat. Jodå hon svarade skåningarna i publiken också ;-) Så publikkontakten hon skapar före föreställningen bibehåller Jill även under showen.
image61

Jills band var som vanligt jätteduktiga och dom ser alltid ut att ha lika roligt när dom spelar. Jag imponeras av bandets "rodare" (heter det så?) som lyckas hålla reda på alla instrumenten, som ständigt byts. Ja det är väl egentligen bara trummisen som håller sig till ett instrument. Jag vet inte hur många instrument som följer med på turnén men det är en ansenlig mängd, från minsta munspel till basfiol och trumsetet.

image62
Låtvalet var en blandning mellan gammalt och helt nytt. Men nej hon sjöng inte Kärleken är. Avslutningen var densamma som på förra turnén, listigt och smart sätt att få publiken att inte klappa in henne en gång till. Jodå ett extranummer blev det givetvis innan "uttåget".

image60
När jag jämför den här föreställningen med Shirley Clamps, inte rent musikaliskt utan scenografi och ljussättning så kan jag bara säga att här slår dom som gjort Jill ljussättning  Shirleys gäng med 5-0!!
Kanske att det beror på kostnader, vad vet jag, en stor eloge till dom som äras bör.

Skivbolaget Lionheart var där och överraskade med att ge Jill beskedet att  CDn "Music Row" redan nu innan turnén börjat sålt "Platina".

Så till slut kan jag väl bara säga gillar ni Jill Johnsson och hennes musik, så missa inte att se "Musik Row".
 
"Music Row" får 4,5 på min 0-5 gardiga skala. Saknade bara "Kärleken är", det skulle varit roligt att hört den i ett nytt special arr.


Kommentarer
Postat av: koolakattis

Åh jag var också där :) Fina bilder du tagit :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback