30 dagar till Melodifestivalen 2008, och igår var det Grammisgala

Inte mycket att hurra och göra vågen för Grammisgalan 2008. Tyvärr fick Sonja ingen Grammis, och jag såg inte ens till henne där. För mej var kvällens största behållning Sahara Hotnights som alltid tycks spela med samma glödande energi. Jag blir glad när dom spelar!  Jag skrattar åt trummisen och undrar om hon klarar en hel spelning utan att få hjärnskakning :-)
image30
Bytte Maria sina silverbyxor mot Marit Bergmans röda tights vid förra Globengalan där båda spelade?

"Idol Amanda" sjöng dåligt, eller så var det problem med ljudet i Globen. Ja nu tillhör inte IDOL dom program jag brukar titta på men jag vet att hon kom tvåa efter Picasso. Ungefär dom kunskaperna har jag vad det gäller IDOL.
Fast vist har det kommit fram duktiga artister den vägen ingen tvekan om det.
image33


Det var roligt att Henke (studiomannen) som vanligt vara i god form, Så det verkar lovande inför Melodifestivalturnén, för jag kan väl inte tänka mej att någon annan än Henke kommer att vara studioman under Melodifestivalen. Henke är ju liksom Melodifestivalen, honom går det inte att plocka bort och ersätta utan at det märks.
image31


Anledningen till att Grammissarna inte gick dit jag ville kan "Säkert" lasats figurena nedan som ringde och röstade på fel nummer och dessutom tycks gulingarna ha hjärtat på fel ställe.
image32
Dom här två och deras släktingar sågs i stort antal i området runt Globen och även inne i Globen, jag är helt övertygad att dom påverkade Grammisomröstningen i negativ riktning med sina telefonröster. Dom ringer och röstar konstat var dom än går var dom än står.
Den stora frågan är om dom även kommer att dyka upp och ställa till trassel i omröstningarna under Melodifestivalen?
Kanske dom redan var i farten förra året och såg till så att inte Magnus Carlsson inte gick vidare med "Live forever"
Vi får väl se om de små gula figurena kommer att dyka upp i och runt Scandinavium den 9:e februari när Melodifestivalen börjar.
In i Scandinavium kommert dom nog inte, det sätter nog SVT stopp för och burar in dom istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback