27 dagar kvar....Dansk Melodi Grandprix var en besvikelse

Bara 27 dagar kvar till Melodifestivalen börjar och 48,5 timmar till dess att Jokrarna avslöjas 15jan kl 10.00.

Igår kväll var det Dansk MGP semifinal 1, jag tyckte den var lite drygt. Gillade inte programledarna, bildproducenten missade flera gånger, eller så skulle det se ut som det gjorde!?
Norsk MGP var klart bättre vad det gäller programmets utformning. Norge vinner även på att ha ett gladare språk, att dom var mera rakt på sak och klarade av sina sex bidrag, plus pausnimmer på en timme. Så han dom även visa fina landskapsfilmer från Norge. Kanske var det mer anpassat som turistreklam till oss Svenskar?

Dansk MGP Semifinal 1
Som vanligt skiljer sig Danskarnas musiksmak en del från min.

Här är min rankning /poäng (skalan 0-5)
Låtarna med fet text röstade tittarna direkt till Final, övriga hamnar i Sista Chansen. Sista Chansen var den vägen DQ tog sig till Final 2007 på och dessutom vann han hela rasket.

1( 3,5) Den jeg er - Charlie
2 (3,0) Underneath the Moon - Camille & Ulrik

3 (3,0) Laying Down My Cards - Anorah
4 (3,0) Come On Over - Anne-Marie & Claus
5 (2,5) Luciano - Amin Jensen
6 (2,0) Tree of Life - UNITE

7 (1,0) Vi er der om lidt - Sidse Holte

8 (0,0) Grøn mand gå  - Louise Victoria


"Svensk bidragen" "Laying Down my cards" och "Vi er der om lidt" gick det dessvärre inte så bra för. Det vill säga inget av dom tog sig till finalen utan måste hoppas på Sista Chansen, där två röstas fram till Finalen.


Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig.

vill du med samla en massa poäng och sedan få de
i present kort ? gör som jag då och bli medlem på
gratisbio.se. själv har jag nu fått hem present kort på kicks för 1200 kronor och skopunkten på 500 kronor. detta är jätte enkelt. du blir medlem och börjar samla poäng. allting är gratis så du vet. har du frågor är det bara och kontakta mig.

du kan även få gratis biocheckar som är ännu enklare du behöver bara några små poäng för det.
så bli medlem du med, alla stora bloggeskor har
redan bloggat om detta super bra tips.

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

Postat av: hola

Tack Johanna.
Jag klickade på länken om du nu kan ha någon glädje av det. Hoppas att det gav dej poäng?
Själv har jag inte någon större glädje av biocheckar, får oftast ge bort dom när tiden för dom håller på att gå ut så att dom inte bara förfaller till ingen nytta.
Glädjer mej mer åt att komma över eller vinna biljetter till konserter och andra evenemang istället.

2008-01-13 @ 23:20:39
URL: http://hola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback