12 dagar kvar. ESC lottning i eftermiddag. Svensktoppsröstningen klar.

Melodifestivalen och ESC kommer allt närmare, och i eftermiddag när EBU lottar semifinalgrupperna får vi se vilken grupp Sverige hamnar i. Hamnar "vi" i Öststatsblocket, kommer alla Nordiska länderna att hamna i samma grupp, osv....?

Svensktoppen:  Ja så har jag då gjort min plikt den här veckan och röstat i Svensktoppen. Ett tungt ansvar vilar på mina axlar nu när Jöback åkte ut trots min röst på honom. Men jag gläds åt att alla tjejerna jag röstat på är kvar på listan.  Mina röster den här veckan som också är den sista jag får rösta ser ut som följer:

1:a - Det är inte regn som faller - Sonja Aldén
Rockbjörnsvinnare som hellre vinner en rockbjörn än Melodifestivalen. Men medge att nog var Sonja 2007 års stora Melodifestivalvinnare, utan att vinna den.

2:a - Visit to Vienna - Sahara Hotnights
 Rockbjörnsvinnarna som blev så glada åt  priset efter att ha blivit utan Grammis.Jag blir lika förundrad varje gång jag sett gruppen live, att trummisen inte får hjärnskakning.

3:a - Kungsholmen - Mauro Scocco
När nu Peter Jöback åkte ut så måste jag försöka återställa ordningen så att Stockholm kommer in  på listan igen ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback