Melodifestivalen i Västerås. Heja Sanna!!!

Idag är jag lite avundsjuk, men det går nog snart över. Avundsjuk är jag på dom som fått möjlighet att lyssna på "Musikmaskinen" i Västerås när Veckans åtta bidrag spelades upp.
Får tillsvidare hålla tillgodo med vad andra tycker på sina bloggar som
Sveriges bästa Schlagerbloggare Tobbe och Melodifestivalklubbens bevakning.

Det som är verkar mest lovande är att Sanna som har så fin röst nu tycks ha en riktigt bra låt, och har blivit bra mycket tuffare än i MF-debuten.
Hoppas nu att jag också gillar låten och framför allt att Svenska folket gör det och röstar på den på lördag.
Jag är helt övertygad om att deltävling i Västerås blir mycket bättre än den i Göteborg. Så är det alltid roligt när MF kommer till mindre städer, ja nu är väl Västerås inte så liten men betydligt mindre än Göteborg. Om jag inte har fel så Västra Aros jämngammal med Sigtuna som stad. Båda grunadedes någon gång på 990-talet så staden har nog haft en och annan musiktävling under årens lopp men det här blir säkert den största i stadens historia.

Den här helgen ärlugn vad det gäller ESC-uttagningsfinaler i övriga länder. Inte en enda Final! Skönt.
Vad ska jag bevaka, jo Rumäniens andra Semifinal, där "Shine" och "Railroad, Railrod" måste ta sig till final.

Har ni märt att jag är på ovanligt gott humör idag och har skrivit inte ett enda elakt eller negativt ord om "Miss C" ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback