Melodifestivalen Göteborg 9 feb "Plus och Minus"

Göteborg deltävling 1



Nu har första deltävlingen sjunkit in skallen och jag sammanfattar + och -  för Göteorg.

Pluslistan:
+ Alcazars framträdande på Centralstationen
+ Uppgraderingen av hotellrummet till "Junior Suit"
+ Björn Gustavssons intåg i Melodifestivalen.  I januari garvade jag åt honom
på Rockbjörnsgalan då viste jag inte vem han var. Nu vet jag det :-)
+ Luuks humor, den håller även iår. Lagom långa inslag och genomtänkta/spontana.
+ Färska Räkor och musslor

Givetvis var det mycket trevligt att träffa alla glada bekanta "shlagernördar", och andra förväntansfulla festivalbesökare både före och efter

Minuslistan:
- Sämsta MF-deltävlingen jag någonsin sett. (Kankse den är bättre i TV, har inte sett den ännu)
- Fulaste och tråkigaste scenen på 2000-talet
- Platserna på läktaren som hade skymd sikt fast dom var sålda som fullprisbiljetter utan notering om detta.
- Dom otroligt löjliga 15 sekunders intevjuverna när artisterna gick av scenen.
- Att  barn tillåts vara med i Melodifestivalen, det finns ju en Juniortävling för dom. Tycker illa om att barn sjunger om sådant som dom troligen inte upplevt. Likväl som jag anser att det är helt vrickat att mammor i USA låter sina barn i 5-årsåldern tävla om "Miss-titlar", för att förverkliga sig själva. Att sminka och spöka ut barn så att dom ser ut som småvuxna människor, tvi,tvi!
Se på Carola säger någon. "Hon var ung när hon debuterade i Melodifestivalen". Jodå det har ni rätt i, men se hur det gått för henne. Ibland gör hon skapliga intervjuver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback