Melodifestival genrepet i Västerås höll måttet.

Det togs ett plötsligt beslut på att dra tll Gurkstan en dag tidigigare än planerat för att spana in genrepet., känna in stämningen och sova ut på morgonen.
Lyssnade på P4 Lans för att få 1minuts-smakproven serverade, oj vad hon pladdrar mycket. Jag kommer inte att lyssna på P4 någon mer fredag, för jag pallar inte med hennes röst,  kommer alltså att få stilla mej tills senare för att höra bidragen. Kanske någon vänlig själ tippsar om var bidragen finns på I-net  eller så.

Arenan är riktigt mysig med den uppbygda läktaren och dom lånade stolarna från Globen.
Det finns mängder med bilder på nätet och i tidningarna när artisterna uppträder på genrepet.
Väljer därför att bara lägga ut en enda bild.
image81
Artisterna samlade i Green-room efter kvällens genrep, före den fingerade omröstningen.
Ni kan väl försöka lista ut vilka som sitter vid respektive bord ;-)

Alla låtarna höll måttet, och Västerås deltävlingen kommer säkert att slå Göteborgs med hästlängder.

Vilka artister vill ha vidare? Som det känns just nu så är det
Till Globenfinal: Sanna och Ola.
Till Hangaren i Kiruna, blir det då plats för Alexander och Andra Generationen Betydligt roligare än Christer Sjögren:-)
5:a Nicole
6:a Rongedal
7:a Andreas & Carola
8:a Lasse Lind

Ingen låt var dålig, det känns lovande inför morgondagens tävling. Då tror jag nog Sanna trycker på lite extra, det kändes inte som om hon gick riktigt för full nu. Hon har större röstresurser det vet vi!

Måste bara avsluta med att säga att dom temporära läktarna på arenan var helt OK, bara nu inte folk hoppar i takt av glädje under deltävlingen. Då det kan vara risk för att dom brakar samman. Men det är givetvis beräknat att dom ska stå pall för publiktrycket imorgon ;-)

Kommentarer
Postat av: Micke

Hasse, jag hade också väldigt problem att hitta var på internet man kan lyssna på låtarna för jag lyckades inte lyssna på de på Lantz i P4 i efterhand. Däremot hittade jag den här länken för Västerås-låtarna. Det kanske är samma länk nästa vecka. http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=86059&a=1049567


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback