Gott om tid är det ont om. Match "Västerås kommun - Göteborg kommun"

Jag ser fram emot Melodifestivalen i Västerås kommun som säkert bjuder på mer festligheter på stan än vad Göteborg kunde åstadkomma. I stora städer drunknar Melodifestival turnén bland alla andra evenemang. Hög tid att packa ner sladdarna i trunken.

Av vad jag hört från dom som rapporterat från ABB Arenan så lutar det att mina favoriter den här veckan blir Sanna och Ola. Men jag vill gärna höra låtarna innan jag uttalar mej. Det är inte artister vi ska rösta på utan låtar och deras scenframträdanden Scenografi och koreografi. Tiden då tävlingen var en ren "Melodifestival" är för länge sedan över nu har vi gått in i 2000-talet och vissa länders uttagningar sker med röstning över I-net. Jag tänker på Spanien där alla bidragen ligger tillgängliga på My-Space. 

Idag  tänker jag absolut inte skriva något negativt eller nedlåtande om Carola. Varför skulle jag göra det? Carola gjorde bara sin medborgerliga plikt när hon vittnade mot Tito , och det har inget med underhållning att göra likväl som religiösa eller politiska budskap inte heller ska kopplas samman med underhållning.

Reklamkuppen som Sokda gjorde i första deltävlingen av Melodifestivalen tycks inte ha uppmärksammats av kvällspressen.
Såg inga journalister att det bara var Skodabilar med jättelogon på motorhuven som jagade Luuk genom stan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback