En dag kvar. I väntan på Melodifestivalen så lyssnar jag på "G:son musik"

- Ikväll är det uttagning i Ungern, jag håller tummarna för Monika Hoffman- "Légy Te Az Elsö"

-Imorgon smäller det i i Oslo och i Göteborg. Final i Norsk MGP och Deltävling 1 i Melodifestivalen. Smällarna och effekter blir säkert högst, hetast och störst i Scandinavium där The Poodles och E-type tycks ha laddat ordentligt.

-I väntan på att få höra låtarna som jag bar läst om så fortsätter jag att lyssna på bidrag i andra ESC länders uttagningar. Senast i raden av låtar är från uttagningen i Spanien är
 Anael med låten "Thinking" skriven av dom inte alltför okända  Thomas G.son/Tony Sánchez-Ohlsson/Andreas Rickstrand.

Nedan ytterligare tre låtar i Spanien som G:son är delaktig i är:
Baltanás - "Te Prefiero" 
Coral - "Tod está en tu mente" 
Yaniara -"Yo Seré"

Antalet bidrag i Spanien uttagning ser nu ut att vara 248 och anmälningstiden är inte ute ännu. Kommer det att dyka upp några fler "Svenska bidrag"?

-----
Moldavien har sin final den här helgen, och Finland börjar med sina uttagningar, om det var mycket ESC tidigare så är det väldigt, väldigt mycket nu ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback