Är 2008 året när en Power Ballad kommer att vinna Melodifestivalen?

Kommer Sanna, Aleena och Lavendelpojken att få följa med mej till Belgrad i maj?

Tre ruggigt bra Poweballader jag gillar:
1. Empty Room - Sanna Nielsen -2008
2. Everytning - Anna Vissi - 2006
3. Right here, right now (my heart belongs to You) - Idol Agnes -2005


Finns det några likheter mellan dom här tre?
Jo nog gör det väl det.  Kan dom sägas vara kopior av varandra?
Vilken Celine Dion låt är mest lik dom här tre?

Fråga inte mej jag är både tondöv och helt omusikalisk.  Men nog är det lite märkligt att när jag hör "Right here, right Now" i bilradion där oftast Svenska Faoriter 101,9 är inställd, så tänker jag;
Det här är ju Anna Vissi, varför spelas den i den här kanalen, det ska ju bara vara svenska artister här. Efter en stund kommer jag som vanligt på att det är Idol-Agnes låt.

När jag första gången på fredagen hörde Empty Room så nynnade jag direkt "Right here right now, nothing is impossible" istället för "Empty Room empty room, since you were gone" och det gör jag fortfarande. Jag skulle behöva hjärntvättas på något sätt, för att få den refrängen ur skallen.

Ni som har lika dåligt minne som mej kan jämföra låtarna här nedan (YouTube har det mesta) och se om ni möjligen har samma "feeling" och delar min uppfattning.


 



Empty room -Sanna Nielsen - Melodifestivalen 2008. Vinnare ESC placering?


Everything -Anna Vissi - ESC Aten 2006 9:e plasts när Carola slutade 5:a



Right here right now -Agnes Idolvinnare 2005.

Ska jag ranka dom här tre balladerna så rankar jag "Empty Room" som  1:a tack vare Sannas enormt klara, vackar och känslosamma sångröst. Ser jag enbart till texten så vinner dock "Right here right now".
Vad det gäller klädvalet så rankar jag Anna Vissi högst.
Sammanfattningsvis är det tre vinnarballader i min värld. Nu väntar jag bara på att få höra Sanna sjunga alla tre i hennes kommande sommarturné för att se vilken av dom tre som verkligen är bäst.

Kommentarer
Postat av: Peter

Verkligen lika. Även Nazareth's Love Hurts.

2008-03-17 @ 05:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback