Aktuell ställning i Spaniens ESC uttagning, där fem bidrag går till Finalen den 8 mars

Till min stora glädje ser jag att det just nu är två "svenska låtar" i topp 5.

Svenska ESC-fans gör er röst hörd i Spanien, fortsätt att rösta på dom svenska bidragen. Ja nu ska ni förtsåss inte rösta bara för att dom är bra, utan för att ni gillar dom.
Hur det går till att rösta och lyssna på dom kan ni se i mitt
föregående blogginlägg.

"Svensk -läget" just nu:

4:a Coral 34.010 röster 
5:a Anael 33.578 röster
-------------------------- 5 st går vidare till finalen den 8mars.
40:a Baltanás 4.448 röster
41:a Yaniara 4.445 röster
-------------

Nu har vi tre dagar kvar att rösta i MySpace uttagningen. Det ska bli spännande att se hur det går.
------------------

I en kommentar läser jag att "Sysys" älskar La Casa Azul.
Jag håller med om att den är  ganska rolig, och den kommer säkert att ligga kvar på topp 5 när omröstningen avslutas. Däremot gillar jag inte ledarlåten med Rudolfo "Baila El Chicki Chicki" som låter som en korsning mellan Verka (2007) och Alf Poier (2003). Kan det vara en vinnade korsning för att ta hem ESC 2008?

------------------
UPD 22 feb  kl 11:20

Hmmm....Märkligt morgonens röstsiffror dom tycks nu vara korrigerade på något sätt det här är ställningen just nu:

"Svensk -läget" just nu:

4:a Coral 29.381 röster 
-------------------------- 5 st går vidare till finalen den 8mars.
6:a Anael 25.887 röster
41:a Baltanás 4.514 röster
42:a Yaniara 4.450 röster
-------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback