Melodifestivalen 2008: Linköping 23 feb och "Pinan" 1 mars

Nu är det bara 60 dagar till MF 2008 drar igång.
SVT har nu ffentligjort de 14 artisterna som skall vara med i Linköping och "Pinan".
Inte en enda sensation idag heller. Fy så tråkigt att Expressens källor är så säkra, all spänning försvinner.

Mina kommentarer om startfälten:
Att BWO inte tvingades till Karlskrona igen kan jag förstå, även om dom har Sveriges godaste schlagerbakelser i staden.
Schlagerbakelse Karlskrona 2005

Lika klart blev det då att Charlotte P inte skulle ställas emot BWO och ville hon vara med så fick hon finna sig att resa till världens ände. Ja det går faktiskt fortare att ta sej från Stockholm till Kiruna än till Karlskrona.
Roligt att energiknippet "Musicalartisten" Linda B ska vara med igen.

Några webbTV inslag:
AB
"Perelli är med för att vinna"
AB tredje gången i MF Lina Bengtzing  "Charlotte kan gärna köra åt ej i Serbien"
Expressen snackar med artisterna


Delfinal 3 - 23  feb:  Linköping "Cloetta Center"
Jag saknar dig ibland - Ainbusk  Ainbusk fansite   Wikipedia
Lay your love on me - BWO   Wikipedia
Smiling in love - Caracola   Wikipedia
Upp och hoppa - Frida Muranius   feat. Headline  MySpace   Wikipedia   Vilka är Headline? Titel utbytt!
Izdajice - Mickey Huskic artikel i DN   Wikipedia                                                  Titel utbytt!
Under mitt tunna skinn - Patrik Isaksson  med band  Wikipedia    Vilka är med i bandet?
When you need me - Therese Andersson   Wikipedia
Ccc - JOKER

Min favorit i Linköping utan att ha hört bidragen är BWO.

Delfinal 2 - 1 mars: "Pinan" - Karlskrona  "Telenor Arena"
If I could - Calaisa   Wikipedia
Hero - Charlotte Perelli   Wikipedia
Pame - Daniel Mitsogiannis   Wikipedia  
Ingen mår så bra som jag - Fronda (    MySpace     Wikipedia  (Här ka vi vänta oss att få se Robert Aschberg, Gert Fylking, Hasse Aro och Bert Karlsson med visitkort från 2Entertain?  )
Hur svårt kan d va - Linda Bentzing   Wikipedia                                 Titel utbytt!
I lågornas sken - Nordman   Wikipedia
That is where I´ll go - Sibel Redzep Wikipedia                                     Titel korrigerad?
Ddd - JOKER

I mitt tycke är Telenor Arena den "Sämsta av årets arenor" men det är utan tvekan  "Årets roligaste startfält".
Jag undra vilken Joker som ska ställa upp här, borde väl bli den svagaste, om ny Amy Damond ska vara med vilket jag hoppas att hon inte ska vara så hoppas jag att hon hamnar i det här startfältet, för då torde hon vara chanslös att klara sig vidare till Final eller Andra Chansen.

Min favorit i Karlskrona utan att ha hört bidragen har jag svårt att bestämma mej för.
Måste jag välja så sätter jag Nordman här.  För att balansera mina andra artistfavoriter i dom övriga deltävlingarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback