Dansk Melodi Grandprix 2008 del 2

Passade på nu på morgonen att läsa, titta och lyssna på dom danska artisterna. Både artister och låtskrivare är i stort sett var okända för mej. Möjligen har några av namnen fladdrat förbi någon gång i tiden, men sedan har mitt begränsade minne "auto raderat" dom.
Ser dock att en av låtskrivarna  Jacob Launbjerg ligger bakom "All night long", han har tidigare varit representerad i ESC. Året var 2005 och platsen Kiev, då med låten "Talking to You" , som vid MGP sjöngs på danska och då hadde titeln  "Jag tænder på dej".
 Behöver jag tillägga att Danmark med "Talking to You" som sjöngs av Jakob Sveistrup "spöade" Martin Stenmark med hästängder? Ja nu var Martins framträdande utmärkt, det var låten som inte var den rätta.

Här är listan på låtar och artister till Dansk Melodi Grand Prix 2008

Vill ni veta mer om artisterna och få några smakprov på deras tidiagre låtar så testa länkarna.

Vi er der om lidt  - Sidse Holte
Laying Down My Cards - Anorah
Come On Over - Anne-Marie Hassing og Claus Hassing
Grøn mand gå - Louise Victoria
Hooked On You - Lasse Lindorff
Tree of Life - UNITE
La' mig være - The Dreams
All Night Long - Simon Mathew
Underneath the Moon -  Camille og Ulrik
Until We're Satisfied - Kendra Lou
Spanish Soul - Sandee May
Luciano - Amin Jensen
Vilde hjerter - Gunhild  - Gunhild Overegseth är vocalist i Blood sweeat drumn bass band
Den jeg er - Charlie (Carina Juul Jensen)
Sweet Memories of You - Josefine og Lars
Kan ikke forstå - Julie Rugaard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback