Företagsledare och chefer visar vilka regler som gäller

Läser i dagens DN att åtta anställda bilprovare vid Bilprovningen i Hedemora varslats om avsked på grund av att dom tagit emot mutor från en kund.
Jag är inte det minsta förvånad att girigheten genom det mycket smittsamma  "mutviruset" nu spridit sig från företagsledare, direktörer och högre chefer ned till anställda på lägre nivå. Vi kan även anta att Systembolagsbutikerna har varit en av de största smittkällorna. Deras butiker är spridda över hela landet, så en epidemi är att vänta. Inkubationstiden kan vara allt från några sekunder till månader. Ett virus kommer sällan ensamt, nu har statens smittskyddsinstitut problem med både mutviruset och fågelviruset och måste troligen begära mer pengar till sin verksamhet 2006.
Viruset har tidigare setts i andra varianter och har sitt ursprung i "Girighetviruset".
Nu ska jag gå ned till Systembolaget och handla mig ett några flaskor vin. Jag  tar som vanligt med mej lite frukt och choklad och lägger framför varorna på bandet vid kassan, för det är klart att jag vill uppmuntra kassörskan som sliter där för låg lön, om hon sen glömmer att "slå in" en flaska i kassapparaten så drabbar det varken henne eller mej ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback