Hur har SL det med säkerheten på pendeltågen?

I går åkte jag pendeltåg, hamnade då i en vagn där fyra av sex dörrar var ur funktion och mekaniskt låsta.  (Ytterligare en mindre dörr finns den är mindre och leder till framförvarande vagn)
De två dörrar som fungerade var de två som låg närmast denna dörr (höger och vänster dörr)
Vad händer om denna vagn är fullsatt och eld uppstår?  Förmodligen panik då folk trampar ihjäl varandra.

??Finns det inga säkerhetskrav på att dörrarna skall fungera när det gäller persontransporter?



Kommentarer
Postat av: Lasse

Skriv en insändare till DN, SvD. Metro och City, och ett brev till SL:s vd Lennart Jangälv, och till SL:s politiska styrelse Anna Kettner,ordförande(s), Gertrud Brorsson, 1:e vice ordförande(mp), Maria Wallhager, 2:e vice ordförande(fp), Staffan Holmberg(s),Christina Lyngå(s) Kerstin Pettersson(v), Charlotte Broberg(m) och Michael Stjernström(kd), samt till SL:s kundkontakt: www.sl.se, "kontakt och FAQ" och "skriv till oss".
Inte för att jag tror att någon här uppräknad bryr sig, och får du ett svar så innehåller det säkert bara "snömos" om alternativa utrymningsvägar. Men ditt agerande kan rädda liv. Och observera att om du tillskriver SL och får din insändare publicerad kan SL, vd:n och tillskrivna i SL:s styrelse i alla fall inte på klassisk makthavarmanér svara med, när faran du varnar för har blivit verklighet (för att en olycka förr eller senasre kommer att ske om inget görs är något man kan vara säker på), att "det har vi aldrig hört förut", och därmed lägga skuldbördan på resänärerna som underlåtit att informera SL om faran.

2006-01-13 @ 10:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback